jueves, 7 de junio de 2012

Entrevista a Eva Breva, profesora de planificació de mitjans y publicitat exterior de la UJI


Hem volgut fer-li la entrevista a Eva Breva perque, ¿Qui millor per a parlar-mos de la relació entre la publicitat i els mitjans de comunicació que la nostra profesora de planificació de mitjans? A continuació us mostrem l'entrevista que molt amablement ens ha concedit.

-Quin paper creus que juga la publicitat actualment en els mitjans de comunicació?

Com sempre, juga un paper principal, els mitjans de comunicació necessiten a la publicitat i la publicitat necessita els mitjans. Un sense l'altre no s'entendria el mon de la comunicació.


-Qui s’adapta a l’altre: els mitjans a la publicitat o la publicitat als mitjans?

Jo crec que es bidireccional, que en cada moment es pot donar un cas, però no es una cosa tancada i rígida, sinò que una part i altra han de treure el millor de cadascú per tal d'arribar a la gent de la millor manera possible.


-Cap on creus que es dirigirá en un futur la inversió publicitaria?

Qui tinga la resposta és farà ric. El moment és de grans canvis a tots els nivells, cada vegada se pot parlar menys d'uns pocs mitjans, ja no tenim 7 ó 8 canals per arribar als nostres públics, sinò tenim més de 100 canals diferents d'arribar, açó va a suposar un gran trasvals per als mitjans "de sempre" que veuen perillar la seua estabilitat, per la qual cosa s'han de reinventar i tot es fa un poc més difícil però alhora més interessant.


-Creus que hi ha algun mitjà que està infravalorat i no se li presta la suficient atenció?

Segons a qui fereu aquesta pregunta vos diria, segurament, que el seu mitjà és el que està infravalorat. Crec que hi ha mitjans que se coneixem més i altres menys però no per això estan infravalorats, sinò que son desconeguts. La gran tasca en aquestos moments és ser capaços de veure que em pot aportar cada mitjà per al desenvolupament de la idea o el concepte creat per a solucionar els problemes del nostre client. 



-Actualment moltes campanyes es porten a terme a través del mitjà on-line, i aposten fortament per les xarxes socials, creus que la feina del planificador ha canviat, ja que la planificació en aquestos suports és més difícil de controlar?

Tot el que aporta el mitjà on-line ha suposat un gran canvi en la planificació, però no és veritat que siga més difícil de controlar, més bé al contrari, però si suposa una especialització que no existia i que ara es fa imprescindible en qualsevol agència de mitjans.



- Penses que els  blogs com el nostre, son una bona forma de mantenir informada a la gent sobre l’actualitat publicitaria o simplement estem donant més notorietat o importància a algunes campanyes?

Jo crec que qualsevol idea que treballe per a la comunicació és bona, i considere que el fer un blog com el vostre en aquestos moments vos pot donar presència, que d'una altra manera no tindrieu. Estes iniciatives cal valorar-les, cuidar-les i fomentar-les. Per la qual cosa vos felicite.



- Què et sembla que cada volta s’utilitze més l’experiencia de veure i viure una acció especial, com la de Trident, per a després utilitzarla per un spot de televisió?

La manera de moure la comunicació, com estic dient tota l'estona, ha canviat, i això fa que els discursos actuals se basen en la necessitat de crear continguts i no en fer spots, com explica Solana i Alzugaray, el negoci de la publicitat no és fer anuncis, sinò presuadir/influir. Si cada vegada que una persona va a fer una campanya pensa en aquest sentit segurament la comunicació ixirà de manera diferent i en aquest sentit, és important que l'experiència tinga la seua part. Tots volem fer coses i formar part d'algo, per lo tant, s'ha de saber modular aquesta necessitat per arribar fins nosaltres.



- Consideres que el Street Marketing actualment potser siga una de les millors apostes dins del medi exterior?

El medi exterior té moltes apostes i les accions convencionals (street marketing, ambient...o com vulgueu anomenar-les) és una més, també està tot el tema de les noves tecnologíes, les pantalles leds....etc



D'aquesta entrevista, el que hem extret es que la publicitat influeix en els mitjans i viceversa. Els temps canvien i la publicitat ho fa en ells, al igual que ho fan els publicitaris i els planificadors de mitjans. Per altra banda, hem de destacar el mitjà on-line i les accions especials, però sense oblidar-mos de que els mitjans convencionals segueixen sent forts.

1 comentario:

  1. Los medios de comunicación, como dice Eva, están en simbiosis con la publicidad, y en el moemento en que esta simbiosis se pone en duda, el conjunto falla. Si esto sucede (como en épocas de crisis)además terceras partes se ven afectadas, como son las empresas que publicitan sus productos en los medios, por lo que se forma un círculo vicioso que hay que romper.

    Sr. Verde

    ResponderEliminar